Urodzony w Salinas w Kalifornii Ernesto Diaz-Infante jest Chicano (pochodzenia meksykańskiego). Otrzymał tytuł magistra kompozycji muzycznej w California Institute of the Arts i stworzył kompozycje muzyczne, które obejmują szeroką perspektywę: transcendentalny fortepian, noise, awangardową gitarę, nagrania terenowe, czterościeżkowe manipulacje lo-fi i eksperymentalną piosenkę. ED-I występował w całej Europie i Stanach Zjednoczonych, a jego muzyka była transmitowana na całym świecie. Nagrał ponad 15 płyt CD i współpracował z wieloma muzykami. W 2000 roku jego kompozycja I/O (na zespół kameralny) została wykonana przez California EAR Unit. Odbył rezydencje m.in. w Centre International de Recherche Musicale (CIRM) w Nicei, The Millay Colony for the Arts, Villa Montalvo, The Ucross Foundation. Prowadzi wytwórnię płytową Pax Recordings, która zajmuje się dokumentacją, ochroną i rozpowszechnianiem muzyki z marginesów naszej kultury i psychiki. Mieszka w San Francisco z filmowcem/artystką wideo Marjorie Sturm oraz ich synem i córką.
Urodzona w Szwecji multiinstrumentalistka Helena Espvall gra na gitarze i wiolonczeli w kilku zespołach rockowych (a także występowała w orkiestrze niemego kina, zespole muzyki arabskiej i wolnej muzyki improwizowanej), Oprócz występów z Espers, występuje również z Amnesiac Music & Dance Ensemble. Espvall często użycza gry na wiolonczeli innym muzykom. Była członkiem zespołów koncertowych Vashti Bunyan, Damon & Naomi, Ghost i Marissy Nadler; gościnnie pojawiła się na płytach Berta Janscha, Arborea i Charalambides, między innymi.
Helena występowała kilkakrotnie na Philadelphia Fringe Festival, dwukrotnie na High Zero Festival of improvised music w Baltimore, na Improvised and Otherwise Festival w Brooklynie, na Big Sur Experimental festival w Kalifornii oraz na Terrastock 2006 w Providence, RI.