Duet Jochen Arbeit i Sonja Kosche to nie tylko muzyczny sojusz, ale także jeden z dwóch partnerów duszy. Ich muzyczna współpraca rozpoczęła się od pandemii Covid-19 i pierwszego lockdownu w Berlinie w lutym 2020 roku. Trasa koncertowa Einstürzende Neubauten została odwołana w tym roku, ale zespół chciał zapewnić swoim sympatykom na Patreonie dodatkowe treści poza Alles In Allem. Z kolei każdy członek Neubauten został poproszony o dostarczenie około 30 minut czegoś miesięcznie, ustępując miejsca treściom w formacie muzycznej edycji subskrypcji dla wspomnianych sympatyków. Gitarzysta i artysta dźwiękowy Jochen Arbeit zaczął grać na gitarze ze swoją partnerką Sonją Kosche mniej więcej w tym czasie. Jednak żadne z nich nigdy nie miało wystarczająco dużo czasu, więc podczas wspólnego życia dyskutowali o hałasie i dźwięku. Sonja zadeklarowała swoją miłość do Swans i innych ezoterycznych i trudnych do słuchania rodzajów muzyki. Chociaż w młodości pobierała lekcje gry na gitarze klasycznej, czuła, że nigdy nie będzie w stanie grać formalnie jako wyszkolony gitarzysta. Z czasem straciła zainteresowanie grą na gitarze. Po wycofaniu się z gry na gitarze w okresie dorosłości, ponowne rozpoczęcie gry wymagało od niej pewnego wysiłku. Jednak gdy tylko pamięć mięśniowa o graniu zaczęła działać, wróciła z gitarą na kolanach. Zaczęła eksperymentować z pedałami, smyczkami i wibratorami, a także od czasu do czasu jamować z Jochenem. Oboje rozpoczęli niewerbalną, improwizowaną komunikację poprzez muzykę. Zaczęli nagrywać swoje sesje w domu, aby obserwować ich interakcje i rozwój. Z czasem ogłosili, że jako duet chcą obserwować i dokumentować swoje interakcje; obserwować, czy istnieje potencjał projektu. I rzeczywiście tak było. Razem stworzyli również domowe nagrania wideo dla strony internetowej Neubauten, przedstawiające tę nową współpracę duetu. Jochen twierdzi, że dla niego jako muzyka wspaniale było pracować w jakimś celu podczas pandemii i mieć projekt, któremu mógł się poświęcić. Około lipca 2020 r. Jochen otrzymał telefon z centrum kulturalnego ACUD za rogiem od miejsca zamieszkania jego i Sonji. Poprosili go o wzięcie udziału w oferowanym przez nich programie, który obejmował mentoring dwóch muzyków przez miesiąc. Jochen sprawdził program, aby zobaczyć, jakie programy są oferowane i odkrył, że wynalazca Yuri Landman oferuje tam również warsztaty budowy instrumentów w sierpniu. Jochen zgodził się wziąć udział w programie i zapytał, czy mógłby dołączyć do warsztatów Landmana. Po odwołaniu trasy koncertowej Neubauten, Jochen znalazł czas na własne zainteresowania. Warsztaty Landmana obejmowały budowanie instrumentów na zewnątrz na podwórku, uznając to za bezpieczne pod względem COVID. Po miesięcznych warsztatach z Jurijem, Jochen zaczął nabywać instrumenty i urządzenia, które trafiły do jego domu. Sonja również zaczęła eksperymentować z instrumentami smyczkowymi i zapoznała się z emocjami i ekspresją za ich pomocą. Jochen skłaniał się ku urządzeniom perkusyjnym i kontynuował swoje eksperymenty i badania nad zapętlaniem. W tym momencie w domu pojawiły się również odpowiednie mikrofony i wzmacniacze. Od tego momentu rozpoczęły się nagrania dla tego, co obecnie znane jest jako Zuhaus. Obaj zaczęli spontanicznie improwizować i nagrywać wszystko, co grali. Ostatecznie Zuhaus został ukończony poprzez połączenie kawałków, które obaj lubili najbardziej.
Nagrania odbywały się w różnych pomieszczeniach i w różnych nastrojach, ale wszystko miało związek z Arbeit i Kosche, dlatego też obaj trafnie zatytułowali swoją płytę Zuhaus, co po niemiecku oznacza po prostu „w domu”.