John Duncan (ur. 1953, Wichita, Kansas) jest amerykańskim artystą wieloplatformowym, mieszkającym i pracującym w Bolonii we Włoszech. Po ukończeniu studiów w CalArts, Duncan w swojej twórczości poruszał się w obszarze performansu, wideo, muzyki eksperymentalnej, instalacji, pirackiego radia i telewizji. W latach 70. Jego prace często poruszają kwestie władzy, autorytetu i kontroli, często wiążąc się z elementami osobistego ryzyka i niebezpieczeństwa. Duncan odegrał kluczową rolę w rozwoju sztuki performance w Los Angeles, muzyki eksperymentalnej jako członek Los Angeles Free Music Society (LAFMS) oraz japońskiego noise’u i pirackiego radia w Tokio. Jego współpraca, iteracje i występy na żywo i udokumentowane są liczne.
Wczesne prace Duncana obejmowały konfrontacyjne występy i interwencje publiczne. Stworzył również szereg prac audio, z których wiele zawierało dźwięki znalezione, sygnały radiowe i nagrania terenowe. Z biegiem lat jego twórczość coraz bardziej koncentrowała się na duchowości, rytuałach i podświadomości.
Duncan miał wiele wystaw indywidualnych w galeriach i muzeach, a jego prace były prezentowane na licznych wystawach zbiorowych. Mieszkał i pracował w Tokio, Amsterdamie i okolicach Udine we Włoszech; obecnie mieszka i pracuje w Bolonii. Jego twórczość pozostaje bardzo wpływowa w świecie sztuki współczesnej, odgrywając kluczową rolę w rozwoju muzyki eksperymentalnej jako członek LAFMS, japońskiego noise’u i pirackiego radia w Tokio.
Jego muzyka i performance były prezentowane w Nicodim Gallery (Bukareszt i Los Angeles), Fylkingen, Gallery Niklas Belenius, ZKM, MAK (Wiedeń), MOT (Tokio), MACBA (Barcelona), Super Deluxe (Tokio), CCA Kitakyushu, MOCA, KPFK, The Getty Center i The Box (Los Angeles), L’Arsenic i LUFF (Lozanna), Raum, Netmage, Decadence i Angelica (Bolonia), Ars Electronica i 2 Biennale w Göteborgu.