Bartosz Samitowski
Producent muzyczny, gitarzysta i samouk. Zaczął tworzyć w wieku 11 lat. Swoją twórczość sytuuje w obszarach alternatywy, muzyki eksperymentalnej, neosakralnej, ambientu, nu jazzu, industrialu, dark popu i elektroniki. W latach 2013-2015 grał w szwedzkim zespole Cotton Ferox (Thomas Tibert i Carl Abrahamsson) współpracującym m.in. z takimi artystami, jak Genesis Breyer P-Orridge, czy Krister Linder. Od 2015 współtworzył z Tibertem zespół Audio Spirits (współpraca m.in. z japońskim mistrzem ambientu, Kazuyą Nagayą). Od 2018 członek zespołu Kasai (album „Equals: Kattegat Session” nagrany w duecie z Kasai dostał nominację do nagrody Fryderyk 2021 w kategorii „Album Roku: Alternatywa”). Jako gitarzysta zagrał we wspólnych projektach z Noviką i zespołem Bokka. Jako autor tekstów współpracował z Kasai i z Muńkiem Staszczykiem. Grał w takich miejscach, jak Studio im. Agnieszki Osieckiej, Opera Leśna, Fylkingen w Sztokholmie czy Zac Baran w Kioto.
Stworzył remake’i Debussyego na potrzeby performansów teatru Sztuka Nowa o Wacławie Niżyńskim oraz „Hamleta w ruchu”. Założył „garażowy” zespół Grumpy Old Teenagers z wybitnymi muzykami: gitarzystą Lesławem Mateckim (Kaśka Sochacka, Kortez, Artur Rojek, Brodka) i basistą Thomasem Dogielem (Oszibarack, Novika, ex-Bokka). Aktualnie pracuje nad projektem Bańka | Możdżer | Samitowski „Poświaty”, nad soundtrackiem do szwedzkiego horroru „Masken”, a także projektami muzycznymi z Kasai, Benicewiczem, Zenialem i solo.
Samitowski prowadzi profesjonalnie praktykę psychoterapeutyczną – jest wykwalifikowanym psychoanalitykiem jungowskim. Odnajduje bliskie pokrewieństwo pomiędzy procesem twórczym a terapeutycznym zanurzeniem w tajemnicach ludzkiej psyche.