Vincent Wrenn

Vincent Wrenn urodził się w Memphis w 1954 roku, gdzie dorastał, widząc Elvisa na podwórku w Graceland ze stacji benzynowej po drugiej stronie ulicy, gdzie jego rodzice tankowali rodzinny samochód. W wieku 13 lat rozpoczął naukę malarstwa olejnego pod kierunkiem lokalnego malarza Jewela Armstronga. W 1969 roku usłyszał Jimiego Hendrixa i Experience na koncercie i powiedział, że jego użycie sprzężenia zwrotnego wywarło na niego głęboki wpływ. Po występie spotkał się z Hendrixem w Sheraton Motor Inn, gdzie podpisał portret, który Vincent mu wykonał. Innym ważnym wczesnym wpływem Vincenta był „dźwięk monolitu” w 1968 roku Gyorgy Ligetiego w filmie Stanleya Kubricka 2001: Odyseja kosmiczna.

W latach 1972-78 studiował sztuki piękne z malarzem abstrakcyjnym i wieloletnim przyjacielem i mentorem Dickiem Knowlesem na Uniwersytecie w Memphis. W tym czasie zaczął tworzyć zarówno minimalistyczne malarstwo, jak i minimalistyczną muzykę dronową przy użyciu Korga MS10, manipulowanej taśmy, gięcia obwodów i znalezionych dźwięków. Współpracował również z innymi artystami z Memphis, Lynn Book, Rickiem Iveyem i Ericiem Hillem, tworząc performance, który obejmował wideo, instalacje i prace dźwiękowe.

Pod koniec lat siedemdziesiątych Vincent uczestniczył w jednym z całodniowych wykładów Buckminstera Fullera na Uniwersytecie w Memphis i był w stanie porozmawiać z nim podczas lunchu o stanie świata i „przestarzałym systemie edukacyjnym”, co później wpłynęło na jego decyzję o wycofaniu się ze struktury uniwersyteckiej.